Escola Verda

ESCOLA VERDA

La consolidació de la Comissió d’Escola Verda l’any 2014 s’emmarca amb el naixement del projecte DEPIS: Duesaigües, Educació, Participació i Sostenibilitat.

Duesaigües perquè, si ens aturem a mirar-nos, veurem com és un bon lloc on viure, però sobretot un molt bon lloc on descobrir, créixer i conviure. Un medi natural privilegiat on la canalla pot descobrir la natura, entendre-la i estimar-la.

Educació perquè els infants reben formacions relacionades amb el medi ambient i la comprensió de l’entorn que els rodeja.

Participació perquè la metodologia que s’utilitza pretén dotar-los d’eines i estratègies per a l’anàlisi, l’opinió crítica i el treball en equip.

I Sostenibilitat perquè un infant esdevindrà l’adult del futur i si creix entenent i sentint-se part de la seva comunitat (o ecosistema) li serà més fàcil responsabilitzar-se de la seva cura.

 

Projectes de l’Escola Verda:

  • Curs 2014-2015- DEPIS: diagnosi mediambiental i instal·lació de caixes niu:

Els nens i nenes del poble van rebre formacions, excursions i tallers relacionats amb problemàtiques mediambientals tant de diferents indrets del món com de la nostra realitat més propera (escassetat d’aigua, desertització, contaminació, pèrdua de biodiversitat, etc.).

I des de la perspectiva de la frase “pensa globalment i actua localment” els infants van treballar en equip per fer una diagnosi de l’estat del nostre poble. Tot el treball de camp d’investigació es va plasmar en un mapa ecogràfic que recollia quantitativament dades de diferents indicadors: zones verdes, fanals, brosses, paviment en mal estat, barreres arquitectòniques, etc.

A partir d’aquí, el projecte pretenia dotar d’eines per a transformar la realitat i, per aquest motiu, vam elaborar el 1r Informe Mediambiental de la Infància de Duesaigües amb diferents propostes de millora, les quals van ser escoltades i recollides per l’Ajuntament i la ciutadania.

De totes aquestes propostes, ja n’hem activat dues:

  • L’arranjament de la Plaça del Fossar, la qual estava en mal estat i la reconversió dóna lloc a una zona d’oci per a petits i grans.
  • La millora de la biodiversitat del poble a través de la construcció i col·locació de diferents caixes niu, on ja s’hi ha instal·lat una mallerenga blava.

Aquest projecte va comptar amb la col·laboració de l’Associació l’Hora del Cargol i el col·lectiu Can Cargolí (links).

  • Curs 2015-2016- Enjardinament del pati i construcció de l’hort escolar

Considerem el pati de l’escola com un lloc viu, de lleure però també d’aprenentatge, de cohesió grupal i del foment de la responsabilitat i l’autonomia. Un espai de creixement personal i col·lectiu. En aquest projecte, l’alumnat va participar en l’estudi, disseny i construcció de l’hort i el jardí de l’escola: analitzant el ph de la terra, reconeixent les plantes autòctones i carregant pedres i terra. És un projecte que compta amb la participació de tota la comunitat educativa: infants i famílies, mestres i Ajuntament.

Al nostre petit hort, “El Jardí del cirerer” hi tenim: ..... , un compostador i una menjadora d’ocells pels que estiuegen a la caixa niu del cirerer. 

Subscriure a